2 jaar garantie op alle nieuwe onderdelen!

Een revisie van 320Wh kan al voor €375 incl btw

Diepontlading of leeggelopen batterij

Wanneer je je batterij voor een langere tijd niet hebt gebruikt kan het zijn dat je batterij niet meer wil werken.

Dit komt veelal omdat de batterijspanning te veel is gezakt waardoor je batterij in veiligheid gaat.

In dit geval kunnen wij meestal je batterij  weer bruikbaar maken.


Let op:

Batterijen waarvan de spanning gezakt is tot onder het veilige werkingsbereik (bepaald door de fabrikant), worden niet meer uit diepteontlading gehaald. In dat geval mag de batterij niet meer gebruikt worden.

Bosch Powerpack 500 revisie voor €415

Wij bekijken elk soort defect, klein of groot!

Een fietsaccu bestaat volgende onderdelen:


  1. De batterijcellen  (er zitten er gemiddeld 40 cellen in een batterij),
  2. het BMS  (brein van uw batterij),
  3. de bekabeling, aansluitingen, veiligheidscomponenten
  4. de behuizing


Wij kijken al deze componenten grondig na en vervangen enkel wat nodig is.


Wij onderscheiden ons van de andere hersteldiensten door het volgen van stricte veiligheidsnormen en het gebruik van enkel de beste merken en componenten. U kan zeker zijn van warmtebeveiliging, extra isolatie, mechanische stabiliteit en correcte kabeldiktes en zekeringen. Indien u bewijs wil van een propere herstelling kan u dit altijd op voorhand aanvragen.

Wij hanteren een garantie van 2 jaar op alle nieuwe onderdelen,  zeldzaam voor hersteldiensten.

Revisie - Nieuw cellenpakket

Bij gewone slijtage of een plotseling defect van één van de cellen is het noodzakelijk om een volledig nieuw cellenpakket te plaatsen. Hersteldiensten die gedeeltelijke revisie aanbieden vermijdt u best. Wij gebruiken enkel merkcellen van Panasonic, LG of Samsung. Hierop krijgt u 2 jaar garantie! Een revisie duurt ongeveer 12 werkdagen, waarvan 4 dagen toegewijd zijn aan uitgebreide analyse van de herstelde batterij.

Defecte elektronica

Het BMS of Battery Management System kan je zien als het brein van je batterij.

Helaas kan het eens gebeuren dat het bms stopt met werken en je de batterij niet meer kunt gebruiken.

Het is mogelijk dat je batterij voor de rest nog perfect in orde is.

Gelukkig kan bij veel batterijen een nieuw BMS geplaatst worden.

Wij gebruiken enkel geteste elektronica, de werking hiervan wordt nog eens dubbel bevestigd door onze testen.

Dankzij deze correcte werkwijze zorgen wij voor extra veiligheid.


Opgelet:

Bij complexe batterijen die communicatie met de fiets vereisen kan het BMS niet altijd vervangen worden.

Slijtage en kleine defecten

Een ongelukje of defect kan u wel eens overkomen.

Gelukkig hoeft dit niet het einde te zijn van je batterij of lader. Het plaatsen van een nieuwe zekering of het vervangen van de kabel kan hier al een oplossing bieden.

Voordelen van een revisie

2 jaar garantie !

Goedkoper dan nieuw

Een batterijrevisie is bijna altijd goedkoper dan een nieuwe batterij, dit kan oplopen tot wel 60%.


Soms is de prijs van een nieuwe batterij opmerkelijk laag.

Er moet op iets bespaard zijn, veelal bestaan deze besparingen uit:


Het gebruiken van minder kwalitatieve cellen

Minder betrouwbare veiligheidssystemen

Ondoordacht design batterijpack

Onderbetaalde arbeid

Hogere capaciteit en groter rijbereik

De evolutie van batterijen gaat razendsnel. Hierdoor is de kans groot dat oudere batterijen na revisie een groter rijbereik hebben dan origineel. Dit komt doordat de nieuw geplaatste cellen meer energie bevatten dan de oude voor hetzelfde volume.

Batterij niet meer verkrijgbaar

Fabrikanten stoppen na bepaalde tijd met het maken van reserveonderdelen, hierdoor kan het zijn dat de batterijen voor je fiets niet meer nieuw verkrijgbaar zijn. Hercellen is in dit geval de enige oplossing.

Waarom kiezen voor de Elektrische Fietsgarage?

Onderdeel van My-Power BV

Kwalitatieve componenten

Wij gebruiken enkel Samsung of LG cellen die uitvoerig getest zijn op levensduur en warmteontwikkeling. Zo zorgen we voor een kwalitatieve batterij die op vlak van prestatie niet van een nieuwe te onderscheiden valt.


Veiligheid

Wij plaatsen, indien mogelijk, steeds extra warmtebeveiliging en zekeringen als deze niet voorzien zijn in de originele batterij. Bij goedkope batterijen is dit vaak het geval. Op deze manier verminderen we het risico op ongewilde warmteontwikkeling of kortsluiting.

Alle herstellingen worden gecontroleerd met infraroodcamera om warmteontwikkeling te controleren:


Service

Omdat wij alle herstellingen uitvoeren, zowel elektrisch als mechanisch, is het mogelijk om tijdens een batterijrevisie of analyse van je batterij ook je fiets binnen te brengen zodat wij hem ondertussen een onderhoud kunnen geven of herstellen. Twee vliegen in één klap dus.

Eigen Hersteldienst

Alle revisies en herstellingen gebeuren in eigen werkplaats in België.

Dit wil zeggen:


Zekerheid van kwaliteit

De uitgevoerde herstellingen worden zeer grondig nagezien op kwaliteit. Een batterij herstelling omvat meer dan 20u kwaliteitscontrole.


Dienst na levering

Is er achteraf een probleem, dan kan je ter plaatse bij ons langskomen. 


Grondige kennis

Door meer dan 10 jaar ervaring met e-bikes kunnen we uw fiets terug werkend krijgen.


Advies

Je krijgt advies ter plaatse van een ervaren technieker

Totaaloplossing

Wij werken aan alle fietsen. Door onze uitgebreide ervaring met de verschillende systemen, zowel elektrisch als mechanisch, kunnen wij een kwalitatieve totaaloplossing bieden voor problemen met je elektrische fiets.

Er wordt enkel ter plaatse gewerkt, alle onderdelen worden in de Elektrische Fietsgarage hersteld.

Expert in revisie van Bosch, Venturelli, Veloci ombouwfietsen, E-move, Swyff en Giant.

232065655_960850357818757_2932613756514967828_n
84957676_615812335655896_863080902266191872_n
118075287_739416969962098_6142474971933750059_n
163062271_879283862642074_8098500668971351677_n
229926749_960850314485428_443188769743997304_n
94594756_662472154323247_1505652256500875264_n
58442363_427555527814912_7355663563538563072_n
118048361_739417119962083_3828862620489668960_n
IMG_20211016_104210
IMG_20211016_103634

Veelgestelde Vragen

Is elke batterij te herstellen?

80% van de batterijen wel, maar sommige fietsbatterijen zijn niet te herstellen. Indien het BMS (elektronica/brein van uw batterij) defect is, is het mogelijk dat we het niet kunnen vervangen.

Een andere probleem kan zijn dat de fiets en batterij gekoppeld moeten worden via de computer die enkel door merkdealers kan gebeuren.

Bepaalde batterijen zijn zodanig geproduceerd dat bepaalde onderdelen niet van elkaar te scheiden zijn zonder schade te veroorzaken, herstellingen zijn hier dan ook bijna onmogelijk.

Zie de geel gekleurde lijst verder op deze pagina voor de herstelbaarheid van uw batterij!


Opgelet

Volgende merken worden niet door ons hersteld:

BionX, TranzX, Gazelle (enkel Bosch herstellen we wel) en Flyer

Wat als mijn lader kapot is?

Geen probleem, de Elektrische Fietsgarage heeft een breed gamma aan laders, zowat alle merken worden door ons verkocht. Sommige laders moeten worden geleverd, neem op voorhand contact op met ons!

Prijs Accurevisie

Dit zijn richtprijzen, neem contact op voor de exacte prijs voor een herstelling van uw batterij

Spanning en capaciteit

Prijs incl BTW en Bebat bijdrage

24V 12.8Ah 325Wh

€ 370

24V 16.0Ah 405Wh

€ 439

24V 19.2Ah 520Wh

€ 470

24V 22.4Ah 565Wh

€ 499

36V 12.8Ah 460Wh

€ 429

36V 16.0Ah 576Wh

€ 479

36V 20.7Ah 750Wh

€ 630

48V 9.6Ah 460Wh

€ 460

48V 13.8Ah 670Wh

€ 490

48V 17.2Ah 800Wh

€ 690

Tip: kijk op de sticker of het infoplaatje om te weten welke originele capaciteit (in Ah of Wh) uw fietsbatterij was.

Als uw batterij plots niet meer werkt, dan kan dit een klein probleem zijn die veel goedkoper op te lossen is dan een volledige revisie, neem contact op voor een offerte.

Indien de elektronica van de batterij beschadigd is door bv een uitgelopen batterijcel of water, kan er €45 aangerekend worden voor een nieuwe universele printplaat (excl plaatsingskosten). Bij merkgebonden printplaten kan de prijs afwijken, neem contact op voor info.

Een nieuwe Bosch BMS kost €140 excl installatie

Tips en Info

Laad je batterij maar tot 80%

Het is niet altijd nodig na elke rit je batterij weer volledig vol te laden:

Hoe voller (en warmer) de batterij, hoe sneller ze zal verslijten. 

Gebruik je je fiets vooral voor korte afstanden zoals bv. naar de supermarkt, bakker, slager,...  dan laad je beter na een paar ritten op ipv na elke rit. Gebruik een lader die er langer dan 3u over doet om de batterij van 0%-100% te laden, rapper laden kan de batterij doen slijten.

Voor langere afstanden kan je je fiets gerust volledig vol laden. Doe dit dan indien mogelijk de dag van de tocht zelf, niet enkele dagen vooraf.

Batterij laden tijdens vriesweer

Laad je je fiets buiten op (bijvoorbeeld laadpaal op het werk), dan doe je dat best niet tijdens vriestemperaturen. Dat is zeer slecht voor de batterij. Neem je batterij mee naar binnen en laat deze een half uurtje op kamertemperatuur komen vooraleer je deze aan de lader hangt. 


Indien je je fiets ook veel in de winter gebruikt kan het handig zijn om een extra beveiliging te hebben tegen het laden bij vriestemperaturen. Je batterij kan anders veel vlugger verslijten. Voor €15 bouwen wij dit systeem in tijdens een revisie.

Welke merken?

Volgende merken komen in aanmerking voor een accu revisie

Als er ** bij een batterij staat, dan hebben we de fiets ook nodig. Gelieve uw oplader zeker mee te brengen!

Aldi

Bafang (geen 43V)

Bafang ombouwfietsen (elke fiets met bafang motoren)

Batavus ** 

Bikkel **

Beaufort **

Bosch (enkel bagagedrager of frame, geen powertube)

enkel de modellen vanaf 2012 met ronde connector

Cortina

Crystalyte

EN15194 Venturelli

E-Move **

E-Motion **

Giant ** 

Greenway **

Jaguar **

Joycube

Keola

Koga

Minerva **

Nieuwsblad **

Norta (met Bosch)

Oxford (met Bosch)

Panasonic

Phylion **

Prestige 

Protanium

Qwic **

Samsung SDI

Stigo

Swyff

Thompson (met Bosch)

Trek (met Bosch)

Van Raam *(neem contact op)

Venturelli (enkel voor modellen nieuwer dan 2016 hebben we de fiets nodig)

Veloci **

OPGELET

Deze batterijen herstellen wij niet wegens oa:

-Softwarebeveiliging tegen reparaties

-Afgeschermde elektronica 

-Ondermaatse behuizing

-Onbestaande brandbeveiliging

-Korte levensduur interne printplaat

-Niet demonteerbare behuizing

Door het slechte ontwerp van deze batterijen kunnen we geen kwalitatieve herstelling met 2j garantie bieden, daarom voeren we helaas geen werken uit aan deze batterijen.

Dit is de keuze van de fietsfabrikant. Zij zien een nieuwe batterij van >650 euro als enige oplossing. 

Batavus inbouwbatterij

Batavus ION-systeem 

BionX

Flyer
Gazelle (enkel de oude batterijen gaan niet, Bosch is ok)

Norta met TranzX

Oxford met TranzX

Shimano (wegens volledig toegeplakte onderdelen)
Sparta

Stromer

Yamaha


Andere merken zijn ook mogelijk! Dit is slechts een kleine selectie van alle herstelbare batterijen

Opgelet


Gezien het unieke karakter van batterijherstellingen is het aangeraden om enkel batterijen binnen te brengen die versleten of defect zijn. Er bestaat een minimale kans dat de batterij niet meer zoals oorspronkelijk functioneert na bepaalde ingrepen bij enkele merken (door software-hardwarefouten/beveiliging). My-Power BV heeft geen controle over software updates waardoor de batterij niet meer werkt, dit is een keuze van de merken zelf. Wij zijn niet aansprakelijk voor het wegvallen van bepaalde functies. Neem contact op bij twijfel!

Contact

Problemen met uw elektrische fiets of -batterij?


Neem contact op via onderstaand formulier of via 0495 56.20.09 voor meer informatie of een afspraak 

Velden met een * zijn verplicht.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Je afspraak wordt bevestigd via telefoon of email.

Opgelet: De afspraak ligt enkel vast nadat deze door De Elektrische Fietsgarage is bevestigd. We reageren meestal binnen 24u.

Gelieve enkel versleten of defecte batterijen binnen te brengen ter reparatie (zie opmerking boven dit formulier).

* De extra capaciteit is reeds verwerkt in de prijslijst. De vermelde capaciteit op de prijslijst is dan ook de capaciteit die zal geplaatst worden.