Laat uw fiets ombouwen tot elektrische fiets

Middenmotor Bafang 250W

80Nm



-met 11Ah batterij

gemiddeld 60km/max 130km: € 1200 incl btw



-met 17Ah batterij

gemiddeld 70km/max 150km: €1300 incl btw



Andere combinaties zijn ook mogelijk: neem contact op via het formulier "Elektrische fiets op maat"

Actieradius:


Het gewicht, zithouding, rijstijl (startfrequentie, cadans) en het gekozen ondersteuningsniveau hebben een grote invloed. Ook het profiel van het wegdek , de ondergrond, wind (tegenwind, rugwind) en het bandenprofiel kunnen het bereik veranderen.



Je rijdt dus best zelf eens een dag met een fiets om je eigen gemiddeld bereik te weten te komen.​

Welke motor is het meest geschikt voor u?


Bij een ombouwkit heeft u zelf de keuze over de locatie van de motor.


De middenmotor is de meest populaire motor maar is daarom niet altijd de beste optie.


Een voormotor trekt u vooruit, dit is een prettige rij-ervaring. De fiets "steigert" minder.

Deze motorkit is de goedkoopste dankzij simpele montage en onderhoud. Enkel bij nat weer en zeer losse ondergrond zal het wiel slippen. Dit gebeurt niet als het assistentieniveau correct gekozen wordt.


Een middenmotor zorgt voor een iets betere gewichtsverdeling, hoewel de batterijpositie hier veel meer invloed op heeft. Bij een middenmotor is het zeer belangrijk om correct te schakelen, anders zal de motor sneller slijten. De ketting en versnellingen van de fiets slijten heel wat meer met een middenmotor. De middenmotor is de duurste motor.


De achtermotor is op gebied van rij-ervaring vergelijkbaar met de middenmotor. Als de batterij ook achteraan zit komt er heel wat gewicht terecht op het achterwiel. Bij een avontuurlijke tocht kan dit leiden tot gebroken spaken.